”Den tredje rösten” av Cilla & Rolf Börjlind

°

Den tredje rösten

———

”Den tredje rösten” av Cilla & Rolf Börjlind (2013) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman / Kriminalroman)

———

”Marseille. En kvinna hittas styckad och nergrävd i ett strövområde. Hon har tidigare arbetat på en cirkus som target girl för en knivkastare. Hennes död skakar om en nära vän till den före detta polisen Tom Stilton. Tillsammans åker de ner till Frankrike för att ta reda på vad som ligger bakom det brutala mordet.

Stockholm. En tulltjänsteman hittas hängd i sitt hem. Polisen konstaterar snart att det rör sig om ett fingerat självmord och sätter dådet i samband med ett parti droger som tullen beslagtagit.

Olivia Rönning dras ofrivilligt in i mordet på tulltjänstemannen och börjar följa andra vägar än huvudutredningen. Motivet till mordet leder henne in i kretsar som tjänar grova pengar på att mjölka det svenska välfärdssystemet.

När Tom och Olivia inser att mordgåtorna är sammanflätade tar de hjälp av varann för att lösa dem.

Den tredje rösten är den andra boken om Tom Stilton och Olivia Rönning.”

(Kopierat från adlibris.com)

——–

”Den tredje rösten” är den andra boken i serien om Oliva Rönning och Tom Stilton, av Cilla & Rolf Börjlind. 

Den första boken, ”Springfloden”, läste jag för ungefär ett år sedan, och jag tyckte den var mycket, mycket bra. Här är en länk till min recension av den. 

”Den tredje rösten” var också mycket bra. Kanske inte riktigt lika bra som den första boken, men nästan. 

Tycker mycket om huvudpersonerna i boken. Och det är ett skönt flyt i boken som är mycket lättläst. 

Rekommenderar boken, men läs helst ”Springfloden” först. 

(Britt-Marie ”Bim” Kullin)

———

Betyg: 4,5 av 5.

———

Denna bok är i ett inbundet format, och är ett eget inköp 

———

3 Responses to ”Den tredje rösten” av Cilla & Rolf Börjlind

  1. […] till den första boken, ”Springfloden”, och här är en länk till den andra boken, ”Den tredje rösten”. Båda böckerna fick 4,5 av 5 i betyg av mig, även om jag tyckte att ”Springfloden” […]

  2. […] väldigt mycket om dom alla tre. Här är länkar till mina recensioner av dom, Springfloden, Den tredje rösten, och Svart gryning. Jag har även sett dom tio avsnitten av serien som är gjord efter den första […]

  3. […] alla dom fyra tidigare böckerna, och här är länkar till mina recensioner av dom: Springfloden, Den tredje rösten, Svart gryning, och Sov du lilla […]

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.