Johanna Mo – Jag var tvungen att gå

.

.

Johanna Mo – Jag var tvungen att gå
Betyg: 4 av 5

.

Bokrecension – Johanna Mo – Jag var tvungen att gå – 2019 – Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman / Kriminalroman

.

”Helena Mobackes tillvaro rämnar när hon misstänker att hennes sons mördare är tillbaka. Hon har skapat ett liv som fungerar men nu kastas hon tillbaka till katastrofen som tog hennes son och förstörde hennes äktenskap. Och Clownstryparen verkar denna gång vara ute efter Helena. Han riktar in sig på platser som har betytt något för henne, och personer i hennes närhet. En katt och råtta-lek inleds medan hon försöker hålla huvudet kallt, men hennes starka vilja att hämnas Antons död gör att hon balanserar på vansinnets rand. Helena, som redan förlorat allt en gång, riskerar att göra det igen.

Jag var tvungen att gå är fjärde delen i kriminalserien om Helena Mobacke efter Döden tänkte jag mig så, Vänd om och var stilla och Allting trasigt ska bli helt.”

(Kopierat från bonnierbookery.se)

.

Jag var tvungen att gå är den fjärde delen i bokserien om kriminalkommissarie Helena Mobacke. Jag har läst dom tre tidigare böckerna, och tyckt mycket om dom. Böckerna heter Döden tänkte jag mig så, Vänd om och var stilla, och Allting trasigt ska bli helt. (Jag har även läst en fristående bok av Johanna Mo, Svarta änkan, som också var bra).

Jag var tvungen att gå, avslutar bokserien på ett mycket bra sätt. Boken är mycket spännande och välskriven. Jag kan verkligen rekommendera den här kriminalserien om fyra böcker av författaren Johanna Mo. 

Betyg: 4 av 5.

(Britt-Marie Bim Kullin)

.

Tack för recensionsexemplaret – Bokförlaget Bonnier Bookery 

.

GoodreadsBoktipsetAdlibrisBokus

.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.