”Det är något som inte stämmer” av Martina Haag

°

Det är något som inte stämmer

———

”Det är något som inte stämmer” av Martina Haag (2015) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman)

———

”Man hör om hur det händer andra. Man tycker synd om dem. Och man vet, innerst inne, att det aldrig kommer att hända en själv. Men man har ingen aning.

Det här är en roman om överlevnad. Om betydelsen av en rödrutig jacka. Om tama järvar med eldkastare. Om en bottenlös fjällsjö, dit ingen får gå, och om hur man reser sig, trots att man är helt säker på att man inte orkar längre.”

(Kopierat från piratforlaget.se)

——–

Det här är Martina Haags åttonde bok. Hennes tidigare produktion är tre romaner, plus fyra böcker med krönikor och samlade texter i. Jag har läst dom allihopa, och även tyckt om dom allihopa. Här en länk till mitt blogginlägg om hennes senaste bok, ”Heja, heja”, och till hennes senaste roman, ”Glada hälsningar från Missångerträsk”, där det också finns länkar till mina recensioner av hennes tidigare böcker. 

”Det är något som inte stämmer” är en roman. Men som jag har förstått det så är den också mycket självbiografisk, och skildrar till stor del Martina Haags egen skilsmässa från Erik Haag. 

Boken är något mörkare än Martina Haags tidigare böcker, vilket kanske också framgår av handlingen och ämnet. Men den innehåller också en hel del av Martinas härliga humor. 

Jag tyckte mycket om boken, som var väldigt lättläst. Och jag kan absolut varmt rekommendera den. 

(Britt-Marie ”Bim” Kullin)

———

Betyg: 4 av 5.

———

Denna bok var ett recensionsexemplar, en e-bok i pdf-format, från Bokförlaget Piratförlaget.

Här har jag bloggat om boken tidigare.

———

Och här är några länkar till, om någon kanske vill läsa mer om boken, eller läsa vad andra tycker om den: GoodreadsBoktipsetAdlibris (inbunden)Adlibris (e-bok)Bokus (inbunden)Bokus (e-bok)

——— 

1 Responses to ”Det är något som inte stämmer” av Martina Haag

  1. […] skriver på ett så härligt sätt. Här en länk till mitt blogginlägg om hennes senaste roman, Det är något som inte stämmer, hennes näst senaste bok, Heja, heja, och till hennes näst senaste roman, Glada hälsningar från […]

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.