2021 – 145 böcker

°

Lästa böcker under 2021 – 145 stycken  

°

Länk till min kategori Bokrecensioner 

°

Snitt per månad:  12,08

°

Snitt per vecka:  2,78

°

Här är dom femtioen bästa böckerna som jag läste under 2021. Tjugosju stycken som fick högsta betyget, och tjugofyra stycken som fick näst högsta betyget. 

°

Årets bästa böcker (utan inbördes ordning) – tjugosju böcker som har fått högsta betyget, 5 av 5, av mig: 

°

Guillaume Musso – Samtal från en ängel

M. W. Craven – Brännaren

John Ajvide Lindqvist – Vänligheten

Jeanine Cummins – Amerikansk jord

Christoffer Carlsson – Brinn mig en sol

Camilla Grebe – Alla ljuger

Sara Lövestam – Ljudet av fötter

David Ärlemalm – Som natten

Mats Strandberg – Konferensen

Stephen King – Senare

Ann-Helén Laestadius – Stöld

Anne B. Ragde – Dottern

Mattias Edvardsson – En familjetragedi

Anne Mette Hancock – Äppelmannen

Mike Gayle – En sång för alla dom

Silje Ulstein – Kräldjursmemoarer

Melinda Jacobs & Minna Tunberger – Hon hette Esmeralda

Camilla Läckberg & Henrik Fexeus – Box

Jonas Gardell – Ett lyckligare år

Johan Ehn – Inte död än

Pascal Engman – Kokain

Åsa Larsson – Fädernas missgärningar

Fredrik Backman – Vinnarna

Sara Lövestam – Bära och brista – Andra Monikabok

Katarina Wennstam – Djävulens advokat

Stephen King – Billy Summers

Bethany Clift – Överlevaren

°

(Och om jag måste välja ut en enda bok som årets bästa bok, av dom tjugosju böckerna som har fått högsta betyget av mig, (vilket är väldigt svårt, eftersom alla tjugosju är mycket, mycket bra), då blir det Billy Summers av Stephen King.)

°

Årets näst bästa böcker (utan inbördes ordning) – tjugofyra böcker som har fått näst högsta betyget, 4,5 av 5, av mig: 

°

Colleen Hoover – Det slutar med oss

Conny Palmkvist – Nästan bra på livet

Maria Broberg – Bakvatten

Sebastian Fitzek – Patienten

Kelly Rimmer – Vad hjärtat aldrig glömmer

Trude Teige – Mormor dansade i regnet

Mons Kallentoft – Olympia

Kicki Sehlstedt – Bara ett offer

Viola Ardone – Hoppets tåg

Frida Herrgård – Längden av ett ögonblick

Karin Smirnoff – Sockerormen

Anders Roslund – Litapåmig

Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt – Som man sår

Tina N Martin – Befriaren

Sofie Sarenbrant – Munkavle

Liza Marklund – Polcirkeln

M. W. Craven – Svart sommar

Frida Skybäck – De rotlösa

Karin Slaughter- Det falska vittnet

Bianca Kronlöf – Brev till mannen

Sigbjørn Mostue – Himlen ska gråta blod

Anders Sundkvist – Återvändaren

Johan Theorin – Benvittring

Kerstin Ekman – Löpa varg

°

Här är en länk till statistiken över lästa böcker 2020.

Här är en länk till mitt bloggande för ett år sedan, statistiken över lästa böcker 2019.

°

Här är en länk till mitt bloggande för ett år sedan, statistiken över lästa böcker 2018.

Här är en länk till mitt bloggade inlägg för två år sedan, statistiken över lästa böcker 2017. 

Här är en länk till mitt bloggade inlägg för tre år sedan, statistiken över lästa böcker 2016. 

Här är en länk till mitt bloggade inlägg för fyra år sedan, statistiken över lästa böcker 2015. 

Här är en länk till mitt bloggade inlägg för fem år sedan, statistiken över lästa böcker 2014.

Här är en länk till mitt bloggade inlägg för sex år sedan, statistiken över lästa böcker 2013.

Här är en länk till mitt bloggade inlägg för sju år sedan, statistiken över lästa böcker 2012.

Här är en länk till mitt bloggade inlägg för åtta år sedan, statistiken över lästa böcker 2011. 

Här är en länk till mitt bloggade inlägg för tio år sedan, statistiken över lästa böcker 2010. 

I inlägget för böcker 2010 finns det också fem länkade inlägg till tidigare bloggade inlägg över lästa böcker.

Här är en direktlänk till alla mina bokrecensioner i den här nuvarande bloggen.

Och här är en direktlänk till alla mina bokrecensioner i min gamla blogg.

°

2008: 118 böcker. Snitt: 2,2 per vecka

2009: 141 böcker. Snitt: 2,7 per vecka

2010: 166 böcker. Snitt: 3,1 per vecka

2011: 114 böcker. Snitt: 2,2 per vecka

2012: 131 böcker. Snitt: 2,5 per vecka

2013: 146 böcker. Snitt: 2,8 per vecka

2014: 169 böcker. Snitt: 3,2 per vecka 

2015: 135 böcker. Snitt: 2,5 per vecka 

2016: 115 böcker. Snitt: 2,2 per vecka 

2017: 93 böcker. Snitt: 1,7 per vecka 

2018: 92 böcker. Snitt: 1,7 per vecka 

2019: 108 böcker. Snitt: 2,1 per vecka

2020: 122 böcker. Snitt: 2,3 per vecka

2021: 145 böcker. Snitt: 2,7 per vecka

°

Länk till min kategori Bokrecensioner 

°

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.