Kelly Rimmer – Jag utan dig – (Me Without You)

——— 

Jag utan dig

———

Kelly Rimmer – Jag utan dig – (Me Without You) – (2016) – (2014) – (Genre: Australiensisk Skönlitteratur / Roman)

———

”Callum arbetar på en stor PR-byrå i Sydney och tar varje dag färjan hem till förorten Manly. En dag på färjan kommer han av en slump i samtal med Lilah, som är en engagerad jurist och miljökämpe, och detta första möte utvecklar sig snabbt till en stormig förälskelse. Ingen av dem tror egentligen på kärlek vid första ögonkastet, men de klickar helt enkelt med varandra.

Lilah försöker först kämpa emot med alla medel. Hon hittar på den ena ursäkten efter den andra för att inte låta känslorna ta över, men till sist ger hon upp och låter sig översköljas av kärleken. Allt ser ljust ut, och deras förhållande blir allt starkare. Men så kommer den dag då Lilah inte längre kan ignorera de sjukdomstecken som hon fruktat och hållit hemliga för Callum…”

(Kopierat från modernista.se)

——–

En mycket gripande och innerlig kärleksroman. Mycket trevligt skriven, lättläst och snabbläst. Lite annorlunda miljö, eftersom boken utspelar sig i Australien. Boken är både rolig ibland, och sorglig ibland. Och jag tyckte riktigt mycket om den. Så jag rekommenderar den varmt. 

(Britt-Marie Bim Kullin)

———

Betyg: 4 av 5.

———

Denna bok var ett recensionsexemplar, i inbundet format, från Bokförlaget Modernista.

Här har jag bloggat om boken tidigare.

———

Och här är några länkar till, om någon kanske vill läsa mer om boken, eller läsa vad andra tycker om den: GoodreadsBoktipsetAdlibris (inbunden)Adlibris (e-bok)Bokus (inbunden)Bokus (e-bok)

——— 

1 Responses to Kelly Rimmer – Jag utan dig – (Me Without You)

  1. […] Det här är den andra boken som jag läser av den australienska författaren Kelly Rimmer. Den förra boken hette Jag utan dig, och jag tyckte mycket om den. Här är en länk till min recension av den.  […]

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.