”En förtrollad ö” (Dance Upon the Air) av Nora Roberts

°

En förtrollad ö

———

”En förtrollad ö” (Dance Upon the Air) av Nora Roberts – (2015) (2001) (Genre: Amerikansk Skönlitteratur / Roman)

———

”Redan på färjan känner Nell Channing att hon har hittat hem. Den lilla ön Three Sisters Island har en närmast magisk dragningskraft på henne där den träder fram med sitt vita fyrtorn, sina pittoreska stugor och dramatiska klippor. Nell faller pladask och när hon lyckas få jobb på det mysiga caféet i öns bokhandel dröjer det inte länge innan hon bestämmer sig för att slå sig ner i det lilla samhället för gott.

Nell lär snabbt känna öns invånare: den karismatiska Mia som driver bokhandeln och kan allt om platsens mytomspunna historia, den charmige sheriffen Zack och hans syster, polisen Ripley. Men hur trygg är Nell egentligen på Three Sisters Island? På flykt undan ett destruktivt förhållande vågar hon inte avslöja sin verkliga identitet. När onda krafter från det förflutna hotar Nell sätts hennes nyfunna vänner på prov.

En förtrollad ö är den första delen i Nora Roberts romantrilogi Three Sisters Island.En varm berättelse full av kärlek, systerskap och magi.”

(Kopierat från albertbonniersforlag.se)

———

En helt okej Nora Roberts-roman som är ungefär som dom flesta böcker av henne. 

Boken är lättläst och väldigt förutsägbar. Den innehåller mycket kärlek och även lite övernaturligt. 

Det är första boken i en trilogi, och tillräckligt bra för att jag ska vilja läsa dom två kommande böckerna. 

Så gillar man Nora Roberts böcker, så rekommenderar jag absolut den här boken. 

(Britt-Marie ”Bim” Kullin)

———

Betyg: 3,5 av 5.

———

Denna bok var ett recensionsexemplar, en pappersbok i inbundet format, från Bokförlaget Albert Bonniers Förlag.

Här har jag bloggat om boken tidigare.

———

Och här är några länkar till, om någon kanske vill läsa mer om boken, eller läsa vad andra tycker om den: GoodreadsBoktipsetAdlibris (inbunden)Adlibris (e-bok)Bokus (inbunden)Bokus (e-bok)

——— 

4 Responses to ”En förtrollad ö” (Dance Upon the Air) av Nora Roberts

  1. Barbro skriver:

    Jag undrar egentligen hur många böcker Nora Roberts har skrivit i sina dar? Det måste vara minst femtio, kanske fler…
    Men alla är ju ungefär likadana tycker jag.
    Trevlig midsommar!

  2. […] vid havet, och Vittne till mord, som alla fick en fyra i betyg av mig. Och jag har även läst En förtrollad ö, som jag tyckte var något sämre, och fick 3,5 i betyg från […]

  3. […] till mord, och Lögnaren, som alla fick en fyra i betyg av mig. Och jag har även läst En förtrollad ö, som jag tyckte var något sämre, och fick 3,5 i betyg från mig. (Länkarna går till mina […]

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.