Onsdag

°

I dag har jag varit hemma och inne hela dagen. Och jag har suttit med datorn större delen av dagen. 

Först så satt jag och tittade i höstkatalogerna hos alla bokförlagen på nätet, och valde ut det jag skulle vilja läsa. 

Sen så mailade jag till alla dom berörda förlagen. Många bra böcker släpps i höst, så det blev långa ”önskelistor” hos vissa bokförlag. *håller tummarna* 

Efter det så beställde jag tjugo stycken pocketböcker, att ha till Turkietresan. Det blev kanske lite väl många, för det hade nog räckt med hälften. Men, men, någon gång i framtiden blir dom väl lästa. Och jag vill ju inte läsa recensionsböcker när jag är utomlands. 

Jag har också hållit på med diverse hushållsbestyr, lyssnat på musik, och även läst lite. 

Började att läsa i boken ”Män ur mörkret” av Håkan Östlundh. 

Borzko åkte direkt efter jobbet till Tele2 Arena, för han hann inte hem emellan. Han skulle se på en Hammarby-match, och han kommer väl då inte hem förrän tidigast vid halvtiotiden. 

Själv kommer jag nog att läsa i min bok hela kvällen. 

°

2 Responses to Onsdag

  1. Minna skriver:

    Varför vill du inte läsa recensionsböcker utomlands? Är det för att de är inbundna o därför tyngre i packningen?

    • @ Minna: Det är flera orsaker. En av dom är att hälften är inbundna och hälften e-böcker. Och inbundna är för tungt att ta med. Och e-böcker vill jag inte läsa på stranden och vid poolen, för då måste jag hela tiden vara så rädd om min iPad Mini. Jag vill kunna läsa en pocket, som jag inte behöver vara rädd om.

      Och sen är det också det, att jag vill läsa på ett ”slappt sätt”, och inte behöva tänka på att jag ska skriva en ”utförlig recension”.

      Så därför köper jag med mig pocketböcker. 😀

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.