Lördag kväll

°

I går kväll så åkte vi iväg hemifrån vid sextiden, med bilen, mot Invigningen i Tele2 Arena. 

Vi tog bilen, och vi parkerade i parkeringhuset vid Globen. 

Minglade runt lite utanför innan vi gick in i arenan.

Den första artisten, Zhala, varken tittade eller lyssnade vi på. Då gick vi omkring lite i arenan, och vi fikade. 

Sen när Robyn skulle börja så gick vi in till våra platser. 

Vi satt på första raden på tredje avsatsen, på långsidan, ganska långt bort mot kortsidan mittemot scenen. 

Robyn var jättebra, och det var första gången som jag såg henne live. 

Sen spelade Lasse Winnerbäck, och han var superbra. Det var första gången som jag såg honom live också. 

Och slutligen så spelade då Kent. Och dom var helt fantastiskt grymt bra. Andra gången som jag såg dom, för jag såg dom för ungefär ett år sen, tillsammans med Jenny, utomhus vid Sjöhistoriska. 

Har verkligen blivit ett Kent-fan nu! Kommer nu att försöka att se dom varenda gång som dom har en spelning i Stockholm! 

Sammantaget så var det en jättebra invigning tyckte jag. Och där vi satt, så tyckte jag att ljudet var helt okej, även om jag har läst att andra tyckte att det var dåligt ljud. 

Kent var helt enkelt superbra. Det blev ju lite kort med bara en timme per artist, men samtidigt blev det ju väldigt bra och intensivt. 

Slut var det vid kvart över elva, och då tog vi bilen och åkte hem. Inga köer ut ur garaget, så vi var hemma på ett par minuter. 

Tittade på ett serieavsnitt när vi kom hem, avsnitt ett av säsong ett av serien ”Sons of Anarchy”. Vi har sett säsong ett förut, för två år sedan, och skulle egentligen börja på säsong två nu. Men vi kände att vi inte kommer ihåg så mycket, så vi kommer att titta på säsong ett igen. 

Sängen blev det vid halvtvåtiden. 

°

Massor av bilder från lördagen finns bloggade sedan tidigare, så scrolla gärna ner i bloggen! 

°

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.