Söndagen den 18 mars

Den första halvan av söndagen blev nästan exakt som den första halvan av lördagen: 

I morse så larmade min mobil kvart över sju, som den oftast gör på lediga dagar. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. När Borzko sen hade gått upp och genomgått sina morgonbestyr så åt vi frukost och fikade. 

Borzko åkte sen iväg till Högdalshallen för att träna. 

Och själv så var jag hemma och inne och höll på med mina vanliga sysslor: en hel del hushållsbestyr, lite datorsittande, lite wordfeud- och drawsome-spelande i iPhonen, massor med musiklyssnande, och massor med bokläsning. 

Hade ju hoppats på sol, för att antingen ta en promenad i solen, eller sitta och sola på balkongen, men tyvärr så visade sig inte solen på hela dagen.

När Borzko kom hem så åt vi lite lätt lunch, och fikade. Och sen satt vi båda två och slappade med våra datorer och böcker.” 

Sen vid tvåtiden så gick jag iväg, och hem till mamma och pappa. Mötte där upp med min syster som kom och hämtade mig och mamma. 

Först så var vi en sväng till Centrum där vi handlade fikabröd och blommor. Och sen åkte vi alla tre hem till min moster Elsie i Rågsved, för att fira henne på hennes 84-årsdag i dag. 

Satt sen där i ett par timmar och fikade och pratade. 

Syrran skjutsade sen hem mamma och mig till Farsta igen. 

När jag kom hem så var inte Borzko hemma. Han hade åkt iväg hem till sin mamma. 

Jag åt middag när jag kom hem. Och sen så satte jag mig i soffan med boken och datorn. Läste ut ”Paradisoffer” av Kristina Ohlsson i dag, och började på ”Till offer åt Molok” av Åsa Larsson sen. 

Och så här såg min utsikt ut klockan halvsju. 

Och så blev det lite godis mot söndagsångesten! 😉 

8 Responses to Söndagen den 18 mars

  1. Gunilla skriver:

    Vad roligt att mamma mår så bra att det kunde bli en tur att gratta sin syster.
    Den godiskålen var inte dålig. Lite måste man unna sig och du har ju gått ner några kilon och varit duktig.
    Jag slåss med 3kilo som skall bort innan maj har jag tänkt mig.
    Annars får det gå bra ändå.
    Hoppas det blir en bra dag i morgon.
    Kram

    • @ Gunilla: Ja, hon mådde rätt så bra i går. Det var nog värre med hennes syster. Dom är ju rätt så risiga båda två nu för tiden.

      Jag borde inte äta så där mycket godis. För jag vill gå ner 2,5 kilo till sommaren.

      Mmm… Bävar lite inför jobbet i dag… Efter tråkigheterna i fredags…

      Kram!

  2. Natalie skriver:

    Grattis Elsie!
    Kramis, Natalie
    p.s. Gun ser bra/frisk ut! Härligt! d.s.

  3. Majsan Ekberg skriver:

    Åhhh vad söta dom är……mamma & moster =))

  4. Liv skriver:

    Bim!
    Jag har länge tagit del av din blogg och det är underbart att läsa om Farsta. Just nu håller jag på med ett projektarbete där jag jämför Stockholmares uppfattningar om deras stadsdelar med verkligheten. Jag undrar därför om du kan ta dig tid att svara så utförligt du kan på dessa frågor:
    – Vad är din generella uppfattning om Farstanär det gäller uppväxt, skolgång och framtid? Är den bra/dålig? Har det varit bra för dina barn att bo och växa upp här?

    – Vad finns det för fördelar/nackdelar med att växa upp och bo i din stadsdel?

    – Tror du man har det bättre eller sämre ställt på Södermalm. Varför?

    – Vad borde vara annorlunda med Farsta, vad skulle göra Farsta bättre?

    Du får jätte gärna mejla mig svaren om du nu orkar svara.
    M.v.h

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.