Tisdagen den 13 mars

Morgonen började inte så bra… 

Tack och lov så har jag ju ett par gamla glasögon som jag fick lov att ha i dag. Ser ju inte så jättebra med dom, speciellt inte på nära håll, men dom fungerade i alla fall hyfsat bra att ha i dag. 

Jobbig dag på jobbet, med två personal borta. Jag jobbade i disken, och där var det rätt så stressigt i dag… 

Åkte direkt till Farsta Centrum efter jobbet, och gick till Synoptik för att få hjälp med mina trasiga glasögon. 

Och dom fixade dom. Skalmen var ju helt av, och gick inte att sätta dit igen. Men hon hade en liknande skalm som hon satte dit. Så nu har jag två olika skalmar, men dom är rätt så lika varandra. Ska ju bara ha dom glasögonen tills jag får mina nya om ett par veckor. Och sen ska dom ju bara vara mina reservglasögon, så jag har ju inte lust att kosta på dom. Det här får duga, och det blev gratis. 

Åkte sen hem, och var hemma en stund. Och sen åkte jag tunnelbanan in till stan, till S:t Eriksplan, och till Filadelfiakyrkan, för att gå på ”Kör för alla!” med Caroline af Ugglas. 

Lika roligt som vanligt var det, och vi tränade på flera av terminens låtar. 

Borzko kom och hämtade mig med bilen. Och när vi kom hem så blev det the och mackor, och lite datortid. 

2 Responses to Tisdagen den 13 mars

  1. Marianne skriver:

    Tänk att jag var med om liknande för lite sedan. Men jag hade som du beställt nya glasögon så det blev inte så panik att laga de gamla. Jag valde däremot att sätta in en ny skalm, a la 600 pix. Men det ångrar jag inte.

    Sedan var jag med om en trafikolycka där mina nya glasögon blev överkörda.

    Då fick jag lite panik, för de kostade lika mycket som dina nya.

    Men som tur var var de försäkrade så jag kunde kvittera ut ett par nya utan att jag behövde betala för dem.

    Puhhh…

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.