Lördagen den 10 mars

I morse så larmade min mobil kvart över sju. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. När även Borzko hade gått upp och genomgått sina morgonbestyr, så blev det frukost. 

Borzko åkte sen iväg till Högdalshallen för att träna. Själv så höll jag mig hemma och inne. Jag höll på och fixade med diverse hushållsbestyr. Och jag satt också och läste lite i min nya bok: ”Vila i frid” av Sofie Sarenbratnt. 

Sen vid tolvtiden så kom Borzko hem från gymmet, och han hade även hämtat upp Jimmy på vägen. Samtidigt så kom också Jenny och Mattias hit. 

Vi hjälptes sen åt alla fem med att förbereda allt inför mitt och Jennys gemensamma 73-årskalas. Jag fyllde ju 51 år i onsdags, och Jenny fyller 22 år på tisdag. 

Vi gjorde en massa små smörgåsar/snittar. Vi hade parmaskinka, prästost och oliver på hälften. Och pepparsalami, brieost och paprika på den andra hälften. 

Och så hade vi köpt sex olika sorters fikabröd. 

Kaffe förberedde vi i termosar, och vi dukade i vardagsrummet, både på soffbordet, och på ett extrabord. 

Sen vid tvåtiden så kom resten gästerna. Min mamma Gun, min pappa Yngve, min svärmor Dragica, min syster Anette, min systers sambo Kenneth, min systerson Mathias, min systerdotter Maria, Marias fästman Patric, Marias och Patrics dotter Nova, och Jimmys kompis Kristian. Femton personer blev vi. 

Trodde inte att Maria, Patric och Nova skulle komma hit i dag. Maria väntar ju barn, och var beräknad att föda i måndags. Men ännu har ingenting hänt. 

Här är sex fotografier från eftermiddagen. 

 

Vid sjutiden så hade alla sen åkt hem till sig. Borzko och jag röjde då upp efter gästerna. Och när vi var klara så blev det lite slappande i soffan med böcker och datorer. 

Och klockan åtta så ska vi så klart sätta igång teven för att titta och lyssna på Melodifestivalen. 

Här är fem fotografier på alla fina presenter som jag fick av min kära familj och släkt. Från Borzko, Jimmy, Jenny, och Mattias fick jag två biljetter till Lennie Norman & Björn Skifs Show på Tyrol + fyra parfymer ur Clean-collectionen. Av Anette, Kenneth, Mathias, Maria, Patric, och Nova fick jag en stor ljuslykta. Av Mamma och Pappa fick jag femhundra kronor. Av min Svärmor fick jag också femhundra kronor. Och så fick jag fyra blombuketter. 

 

8 Responses to Lördagen den 10 mars

  1. Gunilla skriver:

    Ser ut att varit en härlig dag, mycket fina presenter du fick.
    Oj, vad fint glaslyktan lyser, och mycket fina blommor.

    Kram/Gunilla

    • @ Gunilla: Ja, det var en mycket trevlig dag! Roligt att Mamma mådde hyfsat och kom med! Roligt att Maria med familj kom trots närstående födsel! Och roligt att alla andra också kom förstås!

      Tycker själv också att jag fick jättefina presenter! Så nöjd så! 🙂

      Kram!

  2. junitjejen skriver:

    Vilka fina presenter!

  3. Gunilla skriver:

    Att mamma kunde komma var väl skönt efter denna oroliga vecka.
    Presenter i all ära men det viktigaste är att nära och kära mår bra.
    Fast presenter är allt roligt att få, gillar julklappar.
    Kram/Gunilla.

  4. Jenny skriver:

    godaste doften clean parfymerna 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.