Onsdagen den 29 februari

Har förstås jobbat i dag också. Lugn och skön sportlovsdag var det. 

Direkt efter jobbet så åkte jag och hämtade upp Jenny. Hon hade en ledig dag i dag, och var hemma hos en kompis i Hagsätra. Jenny och jag åkte sen till Farsta för lite ärenden och lite shopping. 

Jenny gjorde en synundersökning inför körkortstagning. Och hon shoppade en hel del också. 

Jag shoppade ingenting i dag. Men däremot så valde jag ut en par glasögonbågar som jag förmodligen ska ha när jag snart ska köpa nya glasögon. Jag vill gärna ha Jenny med som smakråd, så jag passade på i dag när hon var med. Det blev ett par som är mycket lika dom som jag har nu. Har väl inte bestämt mig helt för dom än, jag ska fundera till nästa vecka, när jag ska göra synundersökningen. Här är i alla fall tre stycken fotografier på bågarna. 

 

Här är ett annat par, som Jenny tyckte mycket om, men jag tror att jag kanske skulle tröttna på dom i längden. 


När vi var klara med alla ärenden och all shopping så gick vi och fikade. Vi hade egentligen tänkt fika hos mina föräldrar, men min Mamma mådde inte bra i dag heller, och ville inte ha besök. 

Så det blev fika i Centrum, och varsin focaccia till kaffet. 

Vi satt sen länge där och pratade och pratade. 

Jimmy kom sen också till Centrum, direkt efter jobbet. Vi skjutsade sen hem Jenny till Högdalen. Och efter det så följde Jimmy med mig hem. Han åt middag här, och en fika och en pratstund blev det också. 

Resten av kvällen blev det mest bokläsning. Lite hushållsbestyr, wordfeudspelande, musiklyssnande, och datorsittande blev det också. 

17 Responses to Onsdagen den 29 februari

  1. Gunilla skriver:

    Hej Bim!

    Dom första glasögonen passade du bra i. De med hjärtana på var jättefina. Själv skall jag också köpa nya glasögon och har tänkt mig något tuffare än bara en båge.

    Men det är så svårt man skulle vilja ha flera par men det är inte billigt så då gäller det att titta i dom ordentligt.
    Jenny blev så fin med det långa håret.

    Kram/Gunilla.

    • @ Gunilla: Tack Gunilla! Dom översta bågarna är mer ”jag”! Tror att jag skulle tröttna på dom med hjärtarna. Vill ha diskreta och enkla, som dom jag har nu. Men visst skulle man gärna vilja ha fler par.
      Ja, Jenny är så fin! ❤
      Kram!

  2. Isabelle skriver:

    Hej!

    Det tar super lång tid att komma in på din blogg. Sidan laddas klart oerhört långsamt och jag har inte problem med någon annan sida/blogg. Inget fel på mitt internet eller så men detta är riktigt jobbigt! Man vill ju läsa det som skrivs här men att det tar en sån tid att få fram sidan får en att avstå från att klicka sig in hit.

    Hoppas att du kan fixa detta!

    Kramar från en trogen läsare.

    • @ Isabelle: Hej! Jag har själv inga problem med bloggen. Skulle vara bra att veta vad du har för operativsystem och webläsare. För det är ju ingenting som jag kan göra. Men jag kan ju i så fall anmäla problemen till WordPress.

  3. camilla skriver:

    Hej bim! dom översta passade du jättebra i men jag tycker också dom nedre var fina, men som du säger så kanske du tröttnar på dom när dom är lite speciella? din blogg är ganska seg för mig också! Jag köpte glasögon igår på specsavers, fantastiskt fina bågar och dom har väldigt bra erbjudanden just nu (speciellt för mig som har -8 i styrka annars brukar glasen bli så jäkla dyra men nu bara 700:- för dem… extra tunna!:D:D)

  4. camilla skriver:

    jag har snow leopard till min macbook, och jag surfar med google chrome.

    • @ Camilla: Okej. Tack, då vet jag. Själv har jag ju en MacBook Air, och OS X Lion. Surfar i Safari, och bloggar i Google Chrome, för bloggandet krånglar i Safari. Men att läsa bloggen fungerar bra i båda för mig.

  5. johkan skriver:

    Mycket långsam sida för mig med. Windows och Mozilla FF.

    Snygga glasögon 🙂

  6. Caroline skriver:

    När även andra tar upp det kan jag passa på att säga att jag också har problem med att komma in på din blogg, särskilt när jag surfar på min sambos macbook pro… Tar lång tid att ladda, mycket längre tid än andra bloggar.Hoppas det går att lösa! 🙂 Kram från en trogen läsare

  7. Majsan Ekberg skriver:

    Jättesegt för mej oxå……

  8. […] så gjorde jag en synundersökning, och sen så höll jag på länge med att välja glasögon. Jag valde ju ett par för en vecka sen, men jag hade ångrat mig om […]

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.