Lördag

°

Till skillnad från nästan hela veckan tidigare, då jag knappt har rört på mig, och bara suttit och läst, så blev det en väldigt aktiv lördag. 

På morgonen och förmiddagen satt jag och läste en stund. 

Sen vid halvtolvtiden så tog jag tunnelbanan och åkte in till stan. Mötte upp med min syster och alla andra hundratals körmedlemmar i ”Kör för alla!” och förstås Caroline af Ugglas och dom fyra musikerna. 

Sen genomförde vi en liten konsert, med sju låtar från vårterminen, på Sergels Torg. Vi stod i trappan upp mot Drottninggatan, och publiken stod på Plattan. Riktigt stor publik blev det, och det var superroligt! 

Tur hade vi också! Det regnade före, och det regnade efter konserten. Men det kom inte en droppe under själva uppträdandet, och solen kom till och med fram. 

Har mobilbloggat tre bilder tidigare som finns längre ner. 

Efter konserten så åkte jag hem till Farsta igen. Hade sällskap av pappa som hade kommit för att titta och lyssna på sina båda döttrar. 

Borzko var hemma när jag kom hem, han hade varit på besök hos sin mamma, och hjälpt henne lite. 

Vi åt middag, och sen så småningom så åkte vi iväg mot Ulriksdals Slott för att se på Diggiloo. 

Har bloggat ett tidigare inlägg om showen. 

Blev sen, helt ofrivilligt, en promenad i omgivningarna, eftersom vi inte hittade vår bil! Vi gick helt fel i den kolsvarta natten, inga gatlyktor där inte, så det tog ett bra tag sen innan vi kunde köra hem. 😉 

När vi sen kom hem till Farsta igen så blev det ett avsnitt av Homeland och lite gott att äta. 

°

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.