Bokbloggsjerka 27–30 september

°

Tänkte att jag skulle börja att göra ”Bokbloggsjerka” som bloggen  ”Annikas litteratur- och kulturblogg” har varje helg.

°

Och veckans fråga var: ”Om du skulle göra en snabb inventering av din läsning vilket land skulle då väga tyngst?” 
°
Ja, för mig är det ju absolut ingen tvekan om att det är Sverige.
Förra året så läste jag 131 böcker, och dom fördelade sig så här:
°

Summa: 131

Sverige:  99

USA:  13

England:  10

Danmark:  4

Norge:  3

Kanada:  1

Nederländerna:  1

°

14 Responses to Bokbloggsjerka 27–30 september

  1. Sverige lär vinna med hästlängder även hos mig (när jag väl kommer mig för med att sätta mig och räkna) 🙂

  2. Catharina skriver:

    Sverige hamnar som nummer ett även hos mig. Gillar din statistik, ska skulle försöka mig på något liknande.

  3. En överlägsen seger för Sverige 🙂 Så blev det inte för mig, där är det mer amerikanskt.

  4. Monika skriver:

    Förra året var nästan hälften av alla böcker jag läste av svenska författare. Inte riktigt lika mycket som du 🙂

  5. Ewa K skriver:

    Jag läser också mest svenskt åtminstone i år. Men vips så har det ändrat sig :).

  6. bokdamen skriver:

    Hade också övervikt på svenskt så här långt i år, tidigare har det nog varit lite mer brittiskt, få se hur det blir framöver. 🙂

  7. Freja skriver:

    Vilken koll du har, och först nu slog det mig att jag kunnat kolla i min blogg och se vad jag recenserat mest av…. Fast å andra sidan skulle det bara täcka två år av 46 års läsande, så jag gick på känsla istället…

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.