10 frågor om böcker

°

Hittade en lista i Ylvas blogg ”Ylvas Kort och Gott”.

°

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker?
Först och främst att läsa dom förstås. Men också att bara äga dom. Har massor med bokhyllor hemma, inga prydnadssaker, inga fotografier, nästan inga tavlor, utan det är böcker som pryder mina väggar.
 
2. Hur ofta köper du nya böcker?
Nuförtiden så köper jag faktiskt inte så ofta böcker. Tack vare att jag får så många recensionsböcker från förlagen. Och så lånar jag många e-böcker från biblioteket.

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlare online – vad föredrar du?
En fysisk bokaffär är ju helt klart trevlig att gå och titta på böcker i. Men bokhandlarna på nätet är ju helt klart billigare. Så jag föredrar nog båda två.

4. Har du någon favoritbokaffär?
Bokia i Farsta Centrum.

5. Brukar du förbeställa böcker?
Inte så ofta, men ibland händer det.

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Nej.

7. Bokköpsstopp – är det något för dig?
Nej.

8. Hur stor är din bokönskelista?
Den är alltid stor och lång. Och den blir hela tiden större och längre. Men jag kommer ju aldrig att hinna med att någonsin ”läsa ikapp”.

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?
Torka aldrig tårar utan handskar – 3 – Döden” av Jonas Gardell.
Du går inte ensam” av Mari Jungstedt.
I farans riktning” av Viveca Sten.

10. Vem taggar du?

Ingen speciell. Men ni som gör listan, kan väl skriva en kommentar till det här inlägget.

°

4 Responses to 10 frågor om böcker

  1. Ylva skriver:

    Vad snabb du var 😀
    Jättekul att läsa dina svar. Känner igen mig i många svar, framför allt den om bokönskelistan 😉

  2. gunilla skriver:

    Oj, vad jag känner igen mig i dina svar. Ibland kan jag tänka vad det skulle vara trevligt om man kunde få med sig en stor boktrave
    i kistan att läsa. Då har man verkligen tid.
    Ha det så bra på balkongen i solen!
    Kram!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.