Lesley Kara – Ryktet – Betyg: 4 av 5 – đŸ“š

.

Lesley Kara – Ryktet – Betyg: 4 av 5 – 📚 – Lesley Kara Ă€r en för mig ny författare. Hon Ă€r en brittisk författare, som vad jag har kunnat se, har givit ut tre böcker, och den hĂ€r verkar vara den första som har översatts till svenska. Jag tyckte mycket om boken, som var bĂ„de spĂ€nnande, intressant, tĂ€nkvĂ€rd, och gripande, och i alla fall för mig, oförutsĂ€gbar. LĂ€ser gĂ€rna fler böcker av författaren, och jag kan rekommendera boken.

(Bokförlagets beskrivning av boken finns i kommentarerna).

.

En förflugen kommentar, det Àr allt som behövs. Det ena leder till det andra och sedan finns ingen vÀg tillbaka.

”Det Ă€r mycket möjligt att det bor en barnamörderska hĂ€r i Flinstead.” Orden frĂ„n en av mammorna vid skolgrinden fĂ„r Joanna och de andra att flĂ€mta till. Kan det verkligen vara sant?
TÀnk om en av Englands mest kÀnda barnamörderskor lever bland dem under skyddad identitet? Och tÀnk om hon Àr beredd att mörda igen för att skydda sin hemlighet?

Joanna kan inte slÀppa taget om det hon hört och dras med i den turbulens av misstankar och anklagelser som sprider sig i den lilla staden. Men kanske finns sanningen mycket nÀrmare Àn hon tror?

(Kopierat frÄn bokförlaget).

.

LĂ€mna en kommentar

Denna webbplats anvÀnder Akismet för att minska skrÀppost. LÀr dig om hur din kommentarsdata bearbetas.