”13 svarta sagor” – Novellsamling från Swedish Zombie

°

13 svarta sagor

———

”13 svarta sagor” av Blandade författare hos Swedish Zombie (2015) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Noveller)

———

”Rysare och skräcknoveller att läsa då mörkret sänker sig. Författarna tar dig med till skymningszonen där vampyrer, vålnader och andra monster strövar fritt. Tretton mardrömmar att sluka eller njuta en och en.

Innehåll:
Gastkramad av Lova Lovén
Dödspatrullen av Katarina Emgård
Köttkvarnen av Mattias Lönnebo
Djuptjärn av Elisabeth Östnäs
Den sjunde av Love Kölle
Flockdjur av Mikael Strömberg
Kidnappad av Eva Holmqvist
Befallaren av Fred Andersson
Följeslagare av Christina Nordlander
Marken där är sank av Alexandra Nero
Boeuf Bourguignon av Ida Tellestedt
Pappas store pojke av Johan Grindsäter
Hungrig skugga av Love Kölle

(Kopierat från swedishzombie.se)

——–

Som jag så ofta skriver i mina recensioner, så är jag ingen älskare av noveller och kortromaner. Jag gillar ju riktigt tjocka böcker, typ tegelstenar av Stephen King på över tusen sidor. 

Men ibland kan det ändå vara lite kul att läsa noveller, och när jag då gör det, så får det gärna vara skräcknoveller, för just skräck och rysare kan jag tycka kan göra sig bra även i kort format. 

”13 svarta sagor” innehåller rysare och skräcknoveller från tretton olika författare utgivna av bokförlaget Swedish Zombie. 

Lite blandad längd, och standard, på dom olika berättelserna. Men ingen av novellerna var dålig tycker jag, och flera var riktigt, riktigt bra. 

Så en fyra i betyg som helhet, det är novellsamlingen klart värd. Och gillar man rysare och skräck så rekommenderar jag absolut boken. 

(Britt-Marie ”Bim” Kullin)

———

Betyg: 4 av 5.

———

Denna bok var ett recensionsexemplar, en e-bok i epub-format, från Bokförlaget Swedish Zombie.

Här har jag bloggat om boken tidigare. 

———

Och här är några länkar till, om någon kanske vill läsa mer om boken, eller läsa vad andra tycker om den: GoodreadsBoktipsetAdlibris (danskt band)Adlibris (e-bok)Bokus (danskt band)Bokus (e-bok)

——— 

3 Responses to ”13 svarta sagor” – Novellsamling från Swedish Zombie

  1. […] Andra som bloggat om boken är: Tentakelmonster och Bims blogg. […]

  2. […] två år sedan så läste jag den första boken i den här serien, 13 svarta sagor, och här är en länk till min recension av den […]

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.