Nytt utseende, eller!? ;-)

°

I många, många år nu, så har jag gått till Frissan var åttonde vecka. Jag helbleker då hela håret, gör en toning för att det inte ska vara så gult, klipper det jättekort, och så färgar jag ögonbryn och ögonfransar. Sen så sminkar jag mig i alla fall varje dag, med mascara och kajal både ovanför och under ögat. Och jag stylar håret med gelé. 

Nu känner jag att jag vill ha en förändring. Vill testa att ha min naturliga hårfärg igen. Det var många, många år sedan jag senast hade det. Den är väl typ rödblond/rödbrun eller något liknande. Sen har jag ju fått lite grått vid tinningarna också. Jag vill också ha längre hår nu. Och jag vill sluta med att sminka mig varje dag. 

Vet inte varför jag har fått för mig det här. Men jag vill i alla fall testa. Så jag har avbokat mitt frisörbesök på torsdag. Och så ska jag låta Jenny hjälpa mig nu istället. Hon ska få färga mina ögonfransar och ögonbryn. Och så ska hon få färga mitt hår i en hårfärg som är så nära min egen som möjligt. För nu är ju det ljusa håret på utväxt. Och jag vill inte klippa bort det för då blir ju håret så kort igen. Så vi vågar oss på och testar om hon kan färga mitt hår nu under utväxttiden. 

Känner mig faktiskt lite nervös. Vem vet hur jag ser ut i eftermiddag/kväll när jag kommer hem från Jenny igen!? Kanske tur att vi måste ha huvudbonad på oss på jobbet! Får väl köra med keps eller något på fritiden också! 😉 

°

2 Responses to Nytt utseende, eller!? ;-)

  1. Lisa skriver:

    Spännande :-). Försök att vänta i ca 11 veckor och kanske hitta en ny frissa. För det är ju viktigt att håret har lite ”fason” under utväxtperioden. Leta lite i göra om dig reportage för att hitta tips på frissor. Och slutar du att sminka dig så är mitt tips att du använder lite tunn foundation och kanske lite ljust i inre ögonvrån. Lycka till med din förändring.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.