”Ritual” (Ritual) av Mo Hayder

°

Ritual

———

”Ritual” (Ritual) av  Mo Hayder – (2008) – (Genre: Engelsk Skönlitteratur / Roman / Kriminalroman)

———

Tre meter under vattenytan i Bristols hamn sluter polisdykaren Flea Marley sina fingrar om en avhuggen människohand. Dagen därpå återfinns även den andra handen – också den amputerad – och omständigheterna tyder på att offret fortfarande var vid liv när händerna avlägsnades.
Kriminalkommissarie Jack Caffery, nyligen inflyttad från London, får i uppdrag att utreda fallet. Sökandet efter offret leder honom och Flea till de mörkaste delarna av Bristol, en undre värld av drogmissbruk och misär där en uråldrig ondska tycks ha vaknat till liv.
Samtidigt hemsöks Flea av minnet av sina föräldrars tragiska död i en dykolycka två år tidigare.
Ritual är den första romanen i Mo Hayders Walking Man-serie.”

(Kopierat från bokus.com)

——–

(Den här boken var en av dom tolv böcker som jag läste under mina två semesterveckor i Turkiet. Skriver lite kortare och enklare omdömen på dessa böcker, mot vad jag brukar göra på dom recensionsböckerna som jag läser.) 

Tredje fristående boken om Jack Caffery av Mo Hayder, efter ”Fågelmannen” och ”Trädens tystnad”. 

Och precis lika bra var den här, som dom två tidigare. 

Rekommenderar verkligen varmt alla tre böckerna, och läs dom helst i rätt ordning. Mycket spännande och otäcka böcker. 

(Britt-Marie ”Bim” Kullin)

———

Betyg: 4,5 av 5. 

———

Denna bok var en pappersbok, i pocketformat, och var ett eget inköp. 

———

1 Responses to ”Ritual” (Ritual) av Mo Hayder

  1. […] som jag läser av Mo Hayder. Jag har tidigare läst böckerna Fågelmannen, Trädens tystnad, Ritual, och Hud. Alla dom fyra böckerna tyckte jag var mycket, mycket […]

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.