”Jobs bok” av Ulf Lindström

°

Jobs bok

———

”Jobs bok” av  Ulf Lindström – (2013) – (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman / Kriminalroman)

———

”Advokaten Andreas Falck är tillbaka – men numera på andra sidan bänken, som åklagare. Han har äntligen hämtat sig från sviterna av en tuff skilsmässa och det svåra fallet med golfmördaren. Hans största bekymmer nuförtiden handlar om vädret i Borås, faderns stroke och efterföljande rehabilitering och dottern Sannas push-up-behå, saker han lärt sig att stå ut med. När en serbisk gangster hotar honom i tingssalen känner sig Andreas till en början road, men då dottern dras in i hotbilden inser han allvaret i situationen. Snabbt tvingas han lära sig vad man får göra för att skydda sin familj och vad man måste göra. Och vad man tar sig till när får och måste inte har någon som helst koppling till varandra. Jobs bok är en spänningsroman om pojkars vänskap och mäns rättvisa.”

(Kopierat från bokus.com)

——–

(Den här boken var en av dom tolv böcker som jag läste under mina två semesterveckor i Turkiet. Skriver lite kortare och enklare omdömen på dessa böcker, mot vad jag brukar göra på dom recensionsböckerna som jag läser.) 

Jag läste Ulf Lindströms första bok för ett par år sedan, ”En god man”, och den fick högsta betyg av mig. (Här är en länk till den recensionen). 

Den här boken var tyvärr inte alls lika bra, tycker jag. Men ändå helt okej. Och absolut läsvärd. 

(Britt-Marie ”Bim” Kullin)

———

Betyg: 3,5 av 5. 

———

Denna bok var en pappersbok, i pocketformat, och var ett eget inköp. 

———

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.