Cecilie Östby – Borta imorgon – Betyg: 3,5 av 5 – 📚 – Lättläst, spännande, smårolig, oförutsägbar, underhållande, snabbläst, psykologisk spänningsroman. (Finns som ljudbok och e-bok hos Storytel, och jag vet inte om den kanske även finns på andra ställen). (Bokförlagets beskrivning av boken finns i kommentarerna).

Julia och hennes framgångsrika man Henry har en överenskommelse. Han sköter företaget, hon serverar lyxiga luncher som imponerar på hans affärsbekanta. Men när en storaffär tar allt mer av hans tid går det ut över deras förhållande. Och när Julia dessutom får veta att Henry festat på Café Opera med sin unga vackra assistent brister det för henne.

Nästa morgon vaknar Julia ensam. På golvet ligger en paljettklänning, men själv minns hon ingenting. Nu inleds en kittlande och oförutsägbar händelsekedja som ser ut att leda till katastrof. 

Borta imorgon är en skruvad psykologisk spänningsroman som utspelas i välmående villakvarter, men skrapar man lite på ytan så framträder något helt annat. Skriven av Cecilie Östby, vinnare av Storytels krimtävling 2019.

(Kopierat från bokförlaget).

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.