Nina Pascoal – Vi röstar om vi saknar mamma – Betyg: 3 av 5 – 📚 – En kort, tunn, lättläst, och snabbläst roman om en dysfunktionell familj på en chartersemester. En mamma och tre döttrar, två veckor på en charterö. (Bokförlagets beskrivning av boken finns i kommentarerna).

.

Tre systrar, en fladdrig mamma, en charterö fylld av förväntningar. På dagen solkräm och sand och på kvällen, när lamporna tänds längs bargatan, kan nästan vad som helst hända: kärlek, hångel, sex – och att någons hemliga önskan blir sann. Den att en mamma ska försvinna.

”Vi röstar om vi saknar mamma” är en laddad roman om en utsatt familj, berättad ur tolvåriga mellansystern Kornelias perspektiv. Hon som ser allt men inte syns själv och vars ansvar till slut blir övermäktigt.

(Kopierat från bokförlaget).

.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

<span>%d</span> bloggare gillar detta: