Tarryn Fisher – Fruarna – Betyg: 4 av 5 – 📚 – En lite annorlunda thriller om en kvinna vars man har två andra fruar. En välskriven och inte helt förutsägbar bok, lättläst och spännande. Kan rekommenderas.

.


Tänk dig att din man har två andra fruar.

Du har aldrig träffat dem. Ingen av er känner de andra, och på grund av ert ovanliga arrangemang får du bara träffa din man en gång i veckan. Men du älskar honom så mycket att det inte spelar någon roll. Det är i alla fall vad du intalar dig själv.

Men en dag hittar du ett läkarkvitto för en kvinna som heter Hannah – och du kan helt enkelt inte låta bli: du letar upp henne, utger dig för att vara någon annan och blir hennes vän. Hannah har ingen aning om vem du är. Och när hon börjar dyka upp med märkliga blåmärken inser du att hon blir slagen av sin man. Din man.

Vem är han egentligen, och vem är den mystiska tredje frun? Frågan är om du är beredd att riskera ditt liv för att få veta sanningen.

(Kopierat från bokförlaget).

.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.