Eva Swedenmark – Se upp med vad du önskar

——— 

———

Eva Swedenmark – Se upp med vad du önskar – (2017) – (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman)

———

”De livserfarna och äventyrslystna kvinnorna i de fyras gäng, från Om ni inte börjar leva gör jag slut, är tillbaka med nya svindlande drömmar som leder dem till nya omvälvande äventyr.

Vänskap som utmanar, inspirerar och ger mod.
Eva Swedenmark har gjort succé med sin roman om fyra kvinnor 60+ som vägrar se livet sippra bort i tristess. De utmanar varandra att ta fatt i sina drömmar och leva livet. Det leder till omvälvande äventyr i denna skröna med allvarlig underton om rätt och möjlighet att ta för sig av livet och fortsätta förverkliga sina
drömmar oavsett ålder. Om betydelsen av nära vänner. Lena Tallberg i M-magasin kallar boken en vän-lit .

Nu kommer de fyras gäng tillbaka i en ny roman Se upp med vad du önskar .

Hur gick det när drömmarna förverkligades? Fortsätter de utmana livet och varandra? Eller visade sig drömmen vara annorlunda i verkligheten? De fyras gäng fortsätter att tillsamman i nära vänskap skapa en livsbejakande tillvaro där allt är möjligt.

En roman om vänskap som utmanar.
Eva Swedenmark är författare till ett trettiotal romaner. Bärböckerna skrivna tillsammans med Annica Wennström är några av de mest spelade ljudböckerna just nu. (Smultron och svek till Lingon och lust).
 
Eva tillhör själv den generation som aldrig ger upp . Hon vill inspirera alla att ta tag i sina liv och vägra motas in i åldersfällan. Jag vill inspirera alla, oavsett ålder, att ta tag i sina drömmar och leva de liv de vill, strunta i fördomar om hur man ska vara i olika åldrar. Ta för sig av livet , säger hon.”

(Kopierat från ordberoende.com)

——–

Den här boken är en fristående fortsättning på boken Om ni inte börjar leva gör jag slut, och jag länkar här till min recension av den. 

En rätt så tunn bok är det här, på lite drygt tvåhundra sidor. Mycket lättsam och lättläst. Och jag tror att man kan läsa den helt fristående med behållning, även om jag väl alltid tycker att man ska läsa bokserier från början och i rätt ordning. 

Boken är enkel, smårolig, och underhållande, och handlar om fyra kvinnor i sextioårsåldern. Och jag kan rekommendera den för lättsam underhållningsläsning. 

Jag lyssnade på boken som en ljudbok, genom Storytel, bra uppläst av Katarina Lundgren-Hugg. Boken är sju timmar och tio minuter lång, men jag lyssnade på boken i 1,5 gånger hastigheten, och då blev den fyra timmar och fyrtiosex minuter lång. 

(Britt-Marie Bim Kullin)

———

Betyg: 3 av 5.

———

Denna bok var ett recensionsexemplar, en pappersbok i inbundet format, från Bokförlaget Ordberoende Förlag(Fast jag lyssnade på boken som en ljudbok, genom Storytel).

———

Och här är några länkar till, om någon kanske vill läsa mer om boken, eller läsa vad andra tycker om den: GoodreadsBoktipsetAdlibris (inbunden)Adlibris (e-bok), Adlibris (ljudbok)Bokus (inbunden)Bokus (e-bok), Bokus (ljudbok).  

——— 

2 Responses to Eva Swedenmark – Se upp med vad du önskar

  1. Pia Gummesson skriver:

    Tack för tips

Kommentera

