Kristin Emilsson – In i minsta detalj

——— 

in-i-minsta-detalj

———

Kristin Emilsson – In i minsta detalj – (2017) – (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman)

———

”Freja och Anton har all anledning att vara nöjda med tillvaron. Deras största problem är om väggarna i den nyrenoverade vindsvåningen i Sofo ska målas tofuvita eller äggskalsvita. Livet är utstakat och planerat in i minsta detalj – ingenting har lämnats åt slumpen.
Ända tills den dag ett oväntat dödsfall skakar om tillvaron och tvingar dem att bege sig långt utanför tullarna till Antons barndomsstad, den lilla småländska utflyttningsorten Idemåla.
Snart står det klart för Freja att det är mycket hon inte vet om Antons familj. När hon börjar nysta i trådarna förstår hon att det finns saker i hennes mans förflutna som kommer att påverka deras liv mer än hon någonsin kunnat drömma om.

In i minsta detalj är en ”feelgood”-roman om storstad och landsbygd, om kärlek och vänskap, om gamla hemligheter och nya – och om en katt som inte heter Leif.”

(Kopierat från lindco.se)

——–

In i minsta detalj är Kristin Emilssons tredje bok. Jag har även läst hennes två tidigare böcker. Den första boken heter Äta kakan och ha den kvar, och den andra boken, som är en fristående fortsättning på den första boken, heter Den som väntar. (Länkar till mina recensioner av böckerna).

In i minsta detalj är helt fristående från dom två tidigare böckerna. Men den var precis lika bra som dom två. 

Välskriven, lättläst, inte helt förutsägbar, charmig, och snabbläst, är boken. Och den är en blandning av roman, relationsroman och feelgoodroman. 

Rekommenderar absolut boken, och jag ser fram emot kommande böcker av författaren. 

(Britt-Marie Bim Kullin)

———

Betyg: 4 av 5.

———

Denna bok var ett recensionsexemplar, en pappersbok i inbundet format, från Bokförlaget Lind & Co. 

———

Och här är några länkar till, om någon kanske vill läsa mer om boken, eller läsa vad andra tycker om den: GoodreadsBoktipsetAdlibris (inbunden)Adlibris (e-bok)Bokus (inbunden)Bokus (e-bok)

——— 

10 Responses to Kristin Emilsson – In i minsta detalj

  1. Pia skriver:

    Gillar boken👍

  2. Josefin skriver:

    Visste inte att hon skrivit fler böcker, den där måste jag läsa (jag tyckte om de andra två, helst den första var himla bra). Tur du recenserar böcker så vi får tips 🙂

    Kramar

  3. Majsan skriver:

    Hoppas allt är bra med dig!!? Blir automatiskt lite orolig när du inte uppdaterar på bloggen..inte för att du har någon som helst skyldighet att uppdatera dagligen…menade inte så….Hoppas iaf att allt är bra & önskar dig/ er en trevlig helg.
    Kram

    • @ Majsan: Men! Åh! Vad gullig du är! Jag blir alldeles rörd och varm i hjärtat här! ❤ Jag har bara haft en lite jobbig vecka, och har känt mig tråkig, och inte haft något direkt att uppdatera. Ibland bara blir det så. Men jag blir glad att vara saknad här. Alltså, det är inte något speciellt som har varit jobbigt. Bara lite stökigt på jobbet. Och jag har varit trött om kvällarna. Februari är en trist månad. Men nu är det helg, och nästa vecka är det sportlov här i Stockholm, så då är det lugnt på jobbet. Så jag ska nog försöka att uppdatera något varje dag. Tack snälla för dina fina ord. Ha en supertrevlig helg du också! Stor kram! ❤

      • Majsan skriver:

        Å vad skönt att höra att allt var bra med dig💗 Sådana veckor / dagar har man med jämna mellanrum…man är trött, deppad ,uttråkad….det är väl det som är livet antar jag.
        I Skåne har det varit sportlov denna veckan…vi har tom SNÖ!!🌞
        Ikväll är det Mellon att se framemot…..älskar den!!
        Ha det bra!! Hoppas nästa vecka blir lättare/ bättre för dig💗 Kram

        • @ Majsan: Ja, visst är det så. Har bara känt mig trött och låg i veckan, men jag lovar, det är inget speciellt. Bara livet, som du skriver.

          I går träffade jag mitt kära barnbarn, min son, och min svärdotter. I dag ska jag nog träffa mina föräldrar. Och förhoppningsvis så ska jag träffa min dotter i morgon. Blir alltid gladare och piggare när jag träffar mina nära och kära. Och på onsdag så är ju februari slut. Skönt!

          Absolut ska jag se på Mellon i kväll! Alltid kul!

          Ha det så bra du med! Ha en fin helg! Vi ”ses” här! Kram! ❤

Kommentera

