Lars Kepler – Kaninjägaren

——— 

kaninjagaren

———

Lars Kepler – Kaninjägaren – (2016) – (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman / Kriminalroman)

———

”Kaninjägaren tar vid där den enorma succén Stalker slutade.

Joona Linna har suttit två år på den slutna anstalten Kumla när han förs till ett hemligt möte. Polisen behöver hans hjälp för att stoppa den gåtfulle mördaren som går under namnet Kaninjägaren.
Den enda länken mellan offren är att de alla hör ett barn läsa upp en ramsa om kaniner innan mördaren kommer.
Ödets tärningskast placerar överraskande tevekocken Rex Müller mitt i händelsernas centrum. För första gången ska han ta hand om sin son Sammy. Men istället för tre lugna veckor blir det en fruktansvärd kamp på liv och död.
Joona Linna och Saga Bauer är tvungna att börja samarbeta i hemlighet för att stoppa Kaninjägaren innan det är försent.

Du vet aldrig vad ödet har i beredskap för dig, vad som kommer att hinna ifatt dig om du inte börjar springa nu.
Thrillermästaren Lars Kepler är tillbaka med en ny bladvändare om kriminalkommissarie Joona Linna.”

(Kopierat från albertbonniersforlag.se)

——– 

Kaninjägaren är den sjätte boken i serien om Joona Linna av Lars Kepler. Jag har läst alla dom fem tidigare böckerna, och tyckt mycket om dom allihopa. Här är länkar till mina recensioner av dom: Hypnotisören, Paganinikontraktet, Eldvittnet, Sandmannen, och Stalker. (Jag har även läst den fristående boken Playground av Lars Kepler, och länkar även till den). 

Kaninjägaren var även den en mycket bra bok, dock tyckte jag inte att den var riktigt lika bra som den förra boken, Stalker. Vet egentligen inte riktigt varför jag tycker så, men den fångade mig inte på samma sätt som den tidigare boken. 

Men jättebra var ju ändå boken, som var spännande, blodig, välskriven och lättläst. Precis som dom tidigare böckerna. 

Så jag kan absolut rekommendera boken till alla som har gillat Lars Keplers tidigare böcker. Och även till er som inte har läst författarens tidigare böcker. Men som alltid när det gäller böcker i serier, så tycker jag att man ska följa serien från början. 

(Britt-Marie Bim Kullin)

———

Betyg: 4 av 5.

———

Denna bok var ett recensionsexemplar, en e-bok i epub-format, från Bokförlaget Albert Bonniers Förlag.

———

Och här är några länkar till, om någon kanske vill läsa mer om boken, eller läsa vad andra tycker om den: GoodreadsBoktipsetAdlibris (inbunden)Adlibris (e-bok)Bokus (inbunden)Bokus (e-bok)

——— 

Kommentera

