Lite dagbok över vecka 36

°

På eftermiddagarna, måndag, tisdag, och onsdag, så har jag mest läst i mina böcker. Och på kvällarna så har vi tittat på Idol.

°

På torsdagen efter jobbet så åkte jag direkt till Österskär, Åkersberga, och hem till några vänner till Jenny. Jenny var barnvakt och hundvakt där under eftermiddagen och kvällen. Och jag var med som hjälp och sällskap. Tillbringade sex timmar där, tillsammans med Jenny, Vincent, och Enzo.

°

På fredagen blev det bokläsning på eftermiddagen. Och på kvällen så tittade vi på några serieavsnitt.

°

I lördags så gick Borzko iväg och tränade på förmiddagen. Själv så satt jag och läste i mina böcker då.

Sen så gick jag ner till centrum, handlade blommor och fikabröd, och så gick jag hem till mina föräldrar. Borzko kom sen också dit direkt efter gymmet.

Efter ett par timmars umgänge, så gick Borzko och jag hem, hämtade bilen, och så åkte vi in till Skanstull för att lämna blod. En fika blev det också efteråt.

Lite promenerande på Södermalm blev det sen, med ett glassköp, och en stund i solen på en parkbänk.

När vi kom hem igen, så blev det mest bokläsning, både före och efter middagen.

Sen senare på kvällen, då blev det serieavsnittstittande som vanligt.

°

I söndags så gick Borzko iväg till gymmet en stund. Och jag satt och läste en stund.

Sen så åkte vi iväg och hälsade på barnbarnet och svärdottern. Sonen jobbade i dag, så honom träffade vi inte alls. Vi åt lunch där, fikade, lekte med sonsonen, och vi var även ute på en promenad i cirka en timme.

När vi kom hem igen, så blev det mest bokläsande. 

Och sen så blev det förstås serietittande. 

°

Kommentera

