Lite dagbok över vecka 35

°  

På eftermiddagarna efter jobbet i veckan, så har det mest blivit bokläsning.  

Och på kvällarna har vi tittat på Idol och på serieavsnitt.

°

I torsdags morse så råkade jag ut för samma ”anfall” som jag fick för nästan ett år sedan.

Här är en länk till ett inlägg där jag bloggade om det då.

Läs gärna länken, om fredagen där, och hur det var då.

Och det var ungefär samma den här gången. Fruktansvärt ont, så ont så jag låg naken ihopkrupen på badrumsgolvet och grät, kved, kallsvettades, och mådde illa.

Det höll på i en och en halv timme ungefär, kom och gick lite, ont hela tiden, men ibland lite mindre, och ibland lite mer.

Sen så försvann det bara helt plötsligt. Så jag gav mig faktiskt iväg till jobbet. (Jag veeeet att jag kanske borde ha varit hemma och vilat istället….)

Ingenting ont sen alls i magen under dagen. Däremot mycket ont i huvudet, väldigt trött, och frusen. Säkert sviter efter anfallet.

Vad tror ni? Gallstensanfall? Njurstensanfall? Eller något annat?

Dagen efter, på fredagen, mådde jag precis som vanligt igen.

Borde väl kanske egentligen söka hjälp hos läkare. Men jag tror jag väntar tills ”nästa gång”. Det är ju ändå nästan ett helt år sedan det hände första gången. Men händer det igen, då får det bli ”tredje gången gillt”, och då ska jag ringa till Vårdcentralen.

°

I lördags så vaknade jag upp med höstterminens första förkylning. Ont i halsen, och så lite ont i öronen, ögonen, käkarna, och huvudet. Även lite täppt i näsan och snorig. Kände mig lite trött och hängig, efter att ha sovit dåligt under fredagsnatten. 

Borzko gick i väg till Farstahallen för att träna, efter frukosten. Det var nog nästan tre månader sedan han tränade senast. Själv satte jag mig med min bok i soffan, och läste. 

Gick sen iväg till centrum, handlade blommor och fikabröd, och så gick jag hem till mina föräldrar för att fika. Borzko kom också dit sen, direkt efter gymmet. 

På eftermiddagen sen, så blev det bara slappande hemma i soffan, med mest bokläsande. 

Och på kvällen så tittade vi på en massa serieavsnitt. 

°

I söndags morse så mådde jag ungefär som i lördags morse. Och trött var jag också efter dålig sömn även denna natt. 

Borzko gick iväg till gymmet även denna dag. Och själv så tillbringade jag förmiddagen på balkongen där jag satt/låg och vilade/solade (ansiktet). 

På eftermiddagen sen så kom Jimmy och Malte hit. Angelica var inte med, för hon var och träffade en vän. Och både Jimmy, Angelica, och Malte är också förkylda, speciellt Jimmy, så dom kom hit trots att jag var lite förkyld. 

Vi åt middag, fikade, och Jimmy hjälpte Borzko med lite datorproblem. Och så lekte och gullade vi med Malte förstås. Lite drygt tre timmar fick vi rå om killarna. Så mysigt att träffa dom. 

På kvällen sen så tittade vi på Kristallen-galan på teve. 

°

Bilder från veckan finns som vanligt bloggade sedan tidigare. 

°

6 Responses to Lite dagbok över vecka 35

  1. Majsan skriver:

    Låter som ett njutstensanfall!! Skönt att det gick över av sig själv. Kram

  2. Mia skriver:

    Tips skaffa Voltaren stolpiller i fall att. Mitt tredje anfall tredje dagen i rad slutade på sjukhuset med Voltaren sprutor i magen. Gå och kolla dig hos vårdcentralen så du inte har blod i urinen för ett litet grus kan skrapa upp urinröret och ge inflammation. Du kan också få remiss till röntgen så de kan se om det sitter något grus eller sten i njuren eller urinvägarna och stoppar. Det finns också huskurer som kan lösa upp stenarna lite så de lättare kommer ut, det är bara att googla. Sköt om dig ! Och hoppas att det lilla gruset kom ut och att det inte kommer tillbaka.

Kommentera

