Lite dagbok över vecka 28

°

I måndags så var Borzko ledig, som nästan alltid på måndagar. 

Jenny och Mathias hade sin första semesterdag, och vi tillbringade nästan hela dagen hemma hos dom i Stuvsta.

Vi plockade körsbär från deras träd. Jenny lagade god lunch. Och vi umgicks även med Mathias pappa, mamma, och styvpappa som också var där.

På kvällen sen, så blev det serietittande som vanligt.

°

I tisdags så blev det en hemmadag för mig. Lyssnade på fem sommarprogram, broderade en hel del på mina korsstygnsbroderier, lyssnade på ljudbok, läste i min pappersbok, lyssnade på musik, satt en del med datorn, fixade med diverse hushållsbestyr, och höll på med lite allt möjligt här hemma.

På kvällen sen så tittade vi på Allsång på Skansen på teve.

°

I onsdags så kom Jenny över vid niotiden. Jag hade bokat två pass till henne i vår tvättstuga, för hon hade massor som behövde tvättas. Sex timmar sammanlagt blev det. Och det blev även två besök i Centrum, för frukost och lunch, och två vändor hem till henne i Stuvsta. Vid tretiden var allt klart sen, och då åkte hon hem.

Lite bokläsning blev det sen för mig då.

Och på kvällen så tittade vi på ett par serieavsnitt.

°

I torsdags så tog jag en promenad på förmiddagen, i cirka en timme.

En fika på Torget i Farsta Centrum blev det sen. Och uträttande av några ärenden i centrum blev det med.

På eftermiddagen blev ljudbok, broderi, pappersbok, sommarprogram, musik, och hushållsbestyr.

Serietittande på kvällen.

°

I fredags så vara jag hemma hos svärdottern och barnbarnet. Fika, promenad, prat, lek, och gos blev det i några timmar. Mycket mysigt var det. Sonen jobbade, så honom träffade jag inte.

På vägen hem så stannade jag till hos dottern och svärsonen, och hämtade upp ännu mera körsbär.

Och på kvällen blev det serier som vanligt.

°

I lördags så hämtade Borzko och jag upp mina föräldrar. Och så åkte vi ner till syrran och hennes sambos landställe i Fejbol, Sparreholm. Vi var sen där hela dagen. Lunch, fika, promenad, prat, och umgänge. Mycket trevligt var det.

På kvällen blev det serietittande hemma som vanligt.

°

I söndags så åkte vi iväg till Media Markt i Heron City i Kungens Kurva på förmiddagen. Och så köpte vi en ny tvättmaskin. Nästa måndag kommer den att levereras.

När vi kom hem så blev det lite städning, tvätt, sopsortering, pantande, och veckohandling.

Borzko åkte sen iväg för att träffa upp en kompis, äta pizza och dricka en öl, och sen gå på Bajen-match.

Jag satt mest och läste på eftermiddagen.

Och på kvällen sen så såg vi som vanligt på några serieavsnitt.

°

Kommentera

