Fredag

°

Och äntligen så är det helg! 😀 

Det har varit en tuff vecka. Har känt mig oerhört trött hela veckan. Sovit dåligt har jag gjort, i över en veckas tid, nästan varenda natt. Fullmåne har det varit. Mens har jag haft. Kallt som sjutton är det, och jag fryser hela tiden. Ont i lederna i fingrarna, tårna, knäna, och höfterna. Jobbigt på jobbet med personalbrist två av fem dagar, och inte har man riktigt kommit igång efter jullovet heller. Massor med privata saker som snurrar, snurrar, och snurrar runt i huvudet, (men ingenting som jag kan och vill gå in på här). Vädret är jättetråkigt. Och allt sammanlagt har väl gjort att jag har känt mig låg och framförallt trött, trött, och trött. 😦 

Nu ska jag inte göra ett endaste dugg i helgen. Bara vara. Och bara ta det lugnt. Hoppas att sömnen blir något bättre också. Jag somnar bra om kvällarna, men sen vaknar jag efter bara ett par timmar, och efter det så blir det inte så mycket sömn. 

Åkte hem direkt efter jobbet i dag. Lite hushållsbestyr har jag hållit på med nu. Och strax ska jag välja ut en ny bok att läsa. 

Senare i kväll, när Borzko har kommit hem, så kommer vi nog att titta på dom tre sista avsnitten av säsong fem av serien ”Sons of Anarchy”. För det finns ingenting som vi vill se på teve. Och serien är ju så himla bra. En massa gott att äta och dricka kommer det ju förstås att bli också. 🙂 

Trevlig helg till alla mina bloggläsare! 😉 

°

6 Responses to Fredag

  1. Gunilla skriver:

    Koppla nu av, det är väl det som gör att du sover dåligt att du har mycket som hjärnan håller på att tänka om. Det bästa vore om man som person kunde sk–a i allt som en del kan.
    Trevlig helg nu och passa på att bara vara!
    Kram!

    • @ Gunilla: Tack Gunilla! Jag vet att jag tänker och oroar mig alldeles för mycket… En hel del av sömnproblemen är därför. Jag är så otroligt lik min mamma.

      Trevlig helg till dig också!
      Kram!
      🙂

  2. piaisaksson skriver:

    Jobbigt med snurrande tankar ! Prova mindfulness / mindfulness. Förstår att det är jobbigt hoppas det går bra med din mamma själv tycker jag det är jättejobbigt i min situation pappa blivit lite dålig men hjälp för mamma nej.

  3. Liv skriver:

    Hoppas det kommer falla av lite stenar från dina axlar inom den närmsta framtiden. Så otroligt jobbigt att oro och tankar ska gå ut över ens välmående och hälsa. Önskar dig en trevlig helg med lugn och ro och positiva tankar!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.