Lördagen den 7 Juli + Söndagen den 8 juli

Här kommer en liten snabb uppdatering, för jag orkar inte med någon större insats i bloggvärlden i dag, och jag orkar inte heller ladda upp några fotografier nu.

I går, lördag, så åkte vi iväg redan vid tvåtiden hemifrån, trots att vi egentligen hade tänkt åka först vid femtiden. Men vi var färdigpackade och lite rastlösa, så vi åkte iväg.

Stannade först till på McDonalds i Stora Wäsby, och sen åkte vi till Lindskrogs Långtidsparkering där vi lämnade av bilen, och sen vidare till Arland, terminal 5.

Gick och fikade i väntan på incheckningen, och sen när incheckningen öppnade så gick vi dit, och sen genom passkontrollen.

Sen blev det Tax Free där jag köpte mig en parfym, Clean Warm Cotton, plus att vi köpte lite andra småsaker. En macka och en dricka blev det också i väntan på att planet skulle gå.

Gate 19 åkte vi ifrån, och med flygbolaget Free Bird, och med researrangören Apollo.

Planet lyfte punktligt klockan halvnio, och resan tog tre och en halv timme, så vi landade vid ettiden, Turkisk tid.

Sen tog det ju lika lång tid till, med passkontroll, tull, väntan på väskor, transfer från Antalya till Alanya, paus på vägen, och släppa av folk på hotell. Så efter tre och en halv timme till, vid halvfemtiden på natten/morgonen, så kom vi äntligen fram till vårt hotell, Gardenia.

Checkade in, och gick sen och la oss direkt. Jag hade inte sovit en endaste minut på varken flygplanet eller transferbussen, så trött var jag ju. Men förmodligen övertrött, för jag hade jättesvårt att somna… Och sen så vaknade jag igen efter bara ett par timmar, och kunde inte somna om.

Sov ungefär mellan fem och sju, låg kvar och försökte somna om till halvåtta, och sen gav jag upp. Väckte då Borzko och frågade om han ville följa med till frukostbuffén, för jag var jättehungrig, och det ville han.

Så efter endast två timmars sömn i natt, så har det varit en lite seg dag i dag.

Vi gick och åt frukostbuffén, vid åttatiden, som är öppen mellan halvsju och tio. Jättegod och bra var buffén, så det ska bli så härligt att äta den nu i två veckor.

Sen gick vi till receptionen och fixade trådlöst internet, hyreshanddukar till stranden, och också biljetter till solstolar och parasoll. Lite billigare att köpa det genom hotellet istället för direkt på stranden.

Och sen gick vi till stranden, för vårt första efterlängtade dopp! Så underbart skönt att slänga sig i det ljuvliga varma, men ändå svala, havet! Riktigt varmt i vattnet, vet inte riktigt hur varmt, vi har hört typ tjugosju grader. Men ändå så svalkar det ju när man går i, för det är ju typ trettiosju grader i luften.

Vi låg sen på stranden i ungefär fyra timmar, typ mellan halvtio och halvtvå ungefär. Då gick vi upp till hotellet, och åt lunch. Jag åt en räksallad.

Hotellet ligger ungefär 50 meter från stranden. Helt perfekt. Man kan gå upp på rummet när man behöver gå på toa! Närmare till rummet än till den allmänna toaletten på stranden.

Efter lunchen så gick vi till vårt lilla Spa på hotellet, och så badade vi Hamam. Vi tog en utökad Hamam, på cirka en timme och en kvart, med först peeling, sen skumtvättning, sen ansiktsmask, och sen en helkroppsmassage med olja. Helt underbart var det. Bästa Hamam vi har varit på, på dom fyra gångerna som vi har varit i Turkiet. Kostade, för oss båda två tillsammans, cirka femhundra kronor.

Gick sen iväg ut en liten sväng till några affärer i kvarteret. Handlade vatten, läsk, och öl, att ha på rummet. Handlade också varsitt par flipflops. Och tog ut pengar i Bankomaten.

Sen gick vi upp på rummet, och så satte vi oss på balkongen. Vi har köpt trådlöst internet till våra datorer. Kostar endast cirka sjuttio kronor per person och vecka. Jättebilligt och bra! Och jättebra att Tele2 har en egen App till iPhone som man ringer helt gratis ifrån via trådlöst bredband. Så nu kan jag ringa hem, till Jenny, Jimmy, och min mamma, hur mycket jag vill, för ingenting.

Satt sen och slöade på balkongen ett tag. Vi bor på en halv trappa upp, precis vid poolen, så det är nästan lite farligt att sitta där med datorerna när alla leker och stänker i poolen!

Nu ska vi snart gå och äta middag. Vi tog ju halvpension här på hotellet, för det kostade bara 140:- per person och vecka. Så då kan man ju äta här ibland, och ibland gå på stan och äta. I dag ska vi i alla fall äta av buffén här på hotellet, som börjar klockan sju. Sen blir det nog en mycket tidig sänggång, eftersom vi är supertrötta nu, efter sömnbristen i natt. Sol och bad och allt annat i dag har ju hjälpt till också till tröttheten.

Allt är i alla fall superbra! Vi är jättenöjda med precis allt! Så nu ska vi bara njuta fullt ut i två veckor!

Får se om det kanske kommer lite bilder i morgon! 😉

17 Responses to Lördagen den 7 Juli + Söndagen den 8 juli

1. Anonym skriver:

Önskar er en jätteskön semester!!! Kram Majsan

2. Mia skriver:

Låter helt underbart, ha det gott, njut av värmen, maten & klimatet. Kram, kram

3. Maria J skriver:

Känner din glädje rätt igenom datorskärmen! Härligt att du delar med dig 🙂

4. Gunilla skriver:

Skönt att ni kommit fram! Oj, vad härligt ni skall ha.
    Kram

5. Susanne skriver:

Fin blogg 🙂 vad heter appen? Verkar ju perfekt att ringa gratis 🙂

6. Camilla skriver:

Håller med de andra, glädjen lyser igenom blogginlägget! Det verkar riktigt härligt, här i stockholm har det varit mulet och regnat idag, men ändå varmt och kvavt!

7. […] Och här är en länk till ett blogginlägg som jag redan har bloggat, med en massa text! […]

8. Josefin skriver:

Härligt ni verkar ha det. Och fina bilder i inlägget ovan. Skönt med sol, bad och värme! Hoppas ni får en underbar semester.

Kramar

9. Anonym skriver:

Bra att du talar om när det är fritt fram i er lägenhet! Listigt att lägga ut datum då ni inte finns hemma! Hur tänkte du där?

• @ Anonym: Om du scrollar ner lite, så har jag redan bloggat om tidigare, att vår son bor i lägenheten när vi är borta.

Så här skrev jag då:

P.S! OBS! Till “alla bovar och banditer” så kan jag ju meddela att Jimmy kommer att bo här i vår lägenhet en hel del framöver! Förmodligen kanske hela tiden som vi är borta! För då blir det nytta med nöje! Han passar vår lägenhet! Och han får bo lite större, med solig balkong, tvättmaskin i lägenheten, och nära tunnelbanan när han ska ut och roa sig! OBS! D.S!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.